Logic IT bygger om!

I augusti 2019 gick startskottet för Logic IT. Nu har vi precis avslutat vårt första helår med en pandemi som gjorde det mer utmanande än vi hade tänkt oss. Med de fantastiska människorna vi har i bolaget hade vi ambitiösa planer på att leverera både bra omsättning och resultat. Det är med mycket stor glädje vi kan konstatera att vår plan och idé höll trots stora utmaningar. 2020, med ett helt nystartat bolag, levererar vi en omsättning på 31 miljoner och en vinst på drygt 2 miljoner. Det är för oss på Logic IT ett kvitto på att vi gör skillnad, i tider då företag ställer om till att digitalisera en stor del av sina mötesstrukturer. Vår idé att hjälpa våra kunder med digitala möten oavsett plats har verkligen tagits emot väl. Tack vare den kompetens vi har inom bolaget har vi lyckats överbrygga det glapp som funnits mellan IT och AV  

Nu tar vi ny sats inför 2021 och har nya djärva mål att kämpa för! I och med vår nya tillväxtstrategi kommer Andreas Lönnmo gå in i en ny roll där han tar ansvar för att utveckla vår affär med fokus på service och support som är ett satsningsområde inom Logic IT. Dessutom kommer Andreas att ansvara för våra partnersamarbeten. Ny VD blir Fredrik Pürkner, som kommer fortsätta det viktiga arbete Andreas påbörjat, att fortsätta bygga Logic IT mot nya höjder. VD-bytet gäller från och med 11:e januari 2021.

Vi hoppas på ett bättre 2021 där vi kan få bukt på pandemins härjningar och komma in i det nya normala, för förändringar kommer det att bli.  

”Jag är så stolt över det vi lyckats med under 2020 och vill tacka Andreas för det arbete han gjort för att ta oss dit vi är nu. Samtidigt ser jag naturligtvis fram emot att ta över rollen som VD och fortsätta utvecklingen av bolaget tillsammans med alla våra fantastiska medarbetare som skapar värde för våra viktiga kunder”. – Fredrik Pürkner, VD

”Service & support är kärnan i vårt erbjudande. Digitala möten växer exponentiellt och går samtidigt igenom en transformation med införande av nya tjänster för bland annat fjärrmanagering. Ser fram emot att, tillsammans med AV-teknikerna, leverera en service i världsklass”. – Andreas Lönnmo, Service & support.

Avslutningsvis vill vi passa på att tacka våra medarbetare, kunder, partners och leverantörer för att ni hjälpt oss under ett utmanande men också spännande år, TACK!


Fredrik & Andreas