Är du i början av din karriär, tillgänglig i närtid och vill fortsätta utvecklas inom ekonomi och administration?
Då kan Logic IT vara rätt arbetsplats för dig när vi fortsätter att växa och behöver förstärka teamet med en medarbetare inom ekonomi och administration.
Om Logic IT
Logic IT är en leverantör av digitala möteslösningar till både mötesrum och kontors- och hemarbetsplatser. Vi designar, levererar och installerar teknik hos medelstora och stora företag och organisationer över hela Sverige.
Som bolag växer vi kraftigt och behöver förstärka vår ekonomiavdelning med en ekonomiassistent/administratör. Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration och ett intresse/erfarenhet av system, då det kommer att ske systembyten framöver.
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent/administratör kommer du ha en bred roll med fokus på arbetsuppgifter inom ekonomi tillsammans med ekonomichefen. Rollen kommer även stötta våra administratörer med orderflödet som är en närliggande process till ekonomi.
Övergripande rollbeskrivning/ansvarsområden:
Kund- och leverantörsreskontra
Hantera in- och utbetalningar samt skapa betalfiler
Löpande bokföring och analyser
Diverse arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen
Stötta våra administratörer i orderflödet
Bli super-user i nya system
Om dig
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från ekonomi och administration. Då vi är ett tillväxtbolag behöver du ha lätt för att lära, ha en stark egen drivkraft och en vilja att utvecklas. Till din hjälp har du ett erfaret och professionellt team och du rapporterar till Ekonomichef.
För att lyckas i rollen behöver du ha:
minst 1 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration
ha läst ekonomi eller liknande på gymnasienivå
vara intresserad av ekonomi och ha en vilja och drivkraft att lära dig mer inom området
ha en öppenhet och sätta laget före jaget
våga uttrycka dig och ta för dig
vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt
goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Att jobba på Logic IT
Som medarbetare på Logic IT får du verktygen och möjligheten att utvecklas, både inom din yrkesroll och som individ. Vi erbjuder en utvecklande och energigivande arbetsmiljö där vi har högt i tak och nära till skratt. Vi firar gemensamma framgångar, hyllar varandras insatser och gör ofta roliga saker ihop.
Våra värderingar - Kompetens, Engagemang, Hållbarhet och Glädje - håller vi högt och vi förväntar oss att även du lever efter dem. Det finns ett kvalitets- och hållbarhetsperspektiv i all vi gör när det kommer till medarbetare, val av leverantörer, val av tekniska lösningar, relationen och samarbetet med våra kunder och partners samt miljön.
Vi har vårt huvudkontor på Fannys väg 3 i Sickla där vi sitter i nya fina lokaler. Kontoret är dessutom uppbyggt som ett showroom med det senaste inom AV som vi gärna vill visa upp för våra kunder.
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader där du kommer att vara anställd av OnePartnerGroup. För rätt person finns goda möjligheter till anställning hos Logic IT. Vi önskar att du kan starta så snart som möjligt men det allra viktigaste är att vi hittar rätt person för jobbet.
I konsultvärlden går det ofta snabbt så vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mejl med hänsyn till GDPR.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Marie Bodén på marie.boden@onepartnergroup.se eller Emelina Sjösten på emelina.sjosten@onepartnergroup.se.