
Är du en naturlig och inspirerande ledare med en stark drivkraft om att skapa verkligt kundvärde?
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa på ett bolag inom teknik för digitala möten?
Vi söker nu efter en Leveransansvarig som kommer ha en central roll i att säkerställa högsta kvalitet när vi installerar teknik för professionella digitala mötesupplevelser hos både nya och befintliga kunder på B2B-marknaden.
Om Logic IT
Logic IT är en leverantör av digital teknik till både mötesytor och kontors- och hemarbetsplatser, ett område med mycket hög efterfrågan. Vi är en helhetsleverantör som designar, levererar och installerar tekniska lösningar hos medelstora och stora företag och organisationer över hela Sverige.
Om tjänsten
Som Leveransansvarig leder du vårt installations- och leveransteam och har det övergripande ansvaret för att våra projekt planeras, genomförs och levereras på ett professionellt och effektivt sätt. Ditt övergripande mål kommer vara att säkerställa att vi alltid levererar högsta kvalitet i alla installationer och projekt för att nå vårt mål om en hög kundnöjdhet.
Övergripande rollbeskrivning/ansvarsområden:
Leda och utveckla teamet och medarbetarna inom projekt, installation och leverans
Säkerställa att vår kundleverans följer företagets kvalitetsstandarder och våra kunders förväntningar
Utveckla och effektivisera interna rutiner och arbetssätt för att ständigt förbättra leveransprocessen
Ansvara för att skapa och upprätthålla goda samarbeten med underleverantörer som vi kan anlita vid behov
Budgetuppföljning
Du rapporterar till VD och kommer ha ett nära samarbete med andra funktioner inom organisationen där vi tillsammans strävar efter att hela tiden leverera högsta kvalitet till våra kunder.
Om dig
Då det här är en viktig roll för oss kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är en naturlig och trygg ledare som på ett inspirerande och prestigelöst sätt har förmågan att skapa engagemang i teamet. För att lyckas i denna roll behöver du vara strukturerad, lösningsorienterad och kommunikativ.
Dessutom behöver du:
ha minst 2 års arbetslivserfarenhet som ledare med personalansvar
ha viss teknisk kompetens inom IT eller AV
ha erfarenhet av projektledning, gärna inom AV eller IT
ha förmågan att förstå hela affären
vara van användare av Officepaketet
ha B-körkort
ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Dessutom är det meriterande, men inget krav, om du har tidigare erfarenhet av ProAV.
Att jobba på Logic IT
Som medarbetare på Logic IT får du verktygen och möjligheten att utvecklas, både inom din yrkesroll och som individ. Vi erbjuder en utvecklande och energigivande arbetsmiljö där vi har högt i tak och nära till skratt. Vi firar gemensamma framgångar, hyllar varandras insatser och gör ofta roliga saker ihop.
Våra värderingar - Kompetens, Engagemang, Hållbarhet och Glädje - håller vi högt och vi förväntar oss att även du lever efter dem. Det finns ett kvalitets- och hållbarhetsperspektiv i all vi gör när det kommer till medarbetare, val av leverantörer, val av tekniska lösningar, relationen och samarbetet med våra kunder och partners samt miljön.
Vi har vårt huvudkontor på Fannys väg 3 i Sickla där vi sitter i nya fina lokaler. Kontoret är dessutom uppbyggt som ett showroom med det senaste inom AV som vi gärna vill visa upp för våra kunder. Vi är kollektivanslutna och har generösa pensions- och friskvårdsförmåner.
Skicka in din ansökan innehållandes CV och personligt brev till rekrytering@logicit.se Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta David Reutergårdh, VD Logic IT på 073-885 77 35.