Skärmar som skapar impact
Solna
Puma
2024
LED-vägg, showroom
Puma
Puma, ett av världens största sportmärken, flyttade nyligen sitt svenska huvudkontor från Helsingborg till Solna. Där byggde de ett helt nytt kontor och längst upp i huset ett showroom där de tar emot besökare för att visa upp och jobba med införsäljning av kommande kollektioner.
Besöken sker både digitalt och fysiskt och för att skapa impact och en häftig känsla i mötesytan har vi på Logic IT installerat en 130” stor LED-vägg från Samsung som man möts av direkt när man kommer in i rummet.
Dessutom har vi placerat ett flertal större skärmar (85”) mitt bland kollektionen för att skapa ett levande rum som skapar inspiration.
"Resultatet blev precis som vi hade hoppats!"
“När man kliver in i entrén dras blicken till det rörliga innehållet som sätter scenen för vårt varumärke på ett perfekt sätt. Möjligheten att enkelt byta ut innehållet på skärmarna gör att vi ständigt kan anpassa vårt budskap efter säsong eller specifika besökare i vårt showroom. Det har varit en fröjd att arbeta tillsammans med Logic IT för att få vår vision att komma till verklighet.”
Javad Dejbakhsh, Director Merchandising Nordic, Puma